Tuesday, 26 March 2013

Tadi...

     
Holla Hai Nadia Okey,hari ni saye nak cerita pasal apa yang dah berlaku tadi... hehehe Tadi semua murid darjah 6 ada kelas tambahan (PDCA) tadi subjek Bahasa Melayu dengan Sains... Seronok la jugak tadi. Nadia bawak Kopiko perisa cappucino(eh,betul ke saye eja ni?) sebungkus... Die bagi la kat saye dengan kawan2 yang lain... Sedap ooo.... hahaha 
Tumblr_m8f59svo9p1r8sfg0o1_500_large
Comel la tulisan ni ...
Tumblr_lyt7i77aof1r5i8cao1_500_large


Okey,tu bukan ape yang saye nak cerita.... Ceritanya begini,pada suatu malam yang gelap,ada seorang budak bernama Ali sedang berjalan.... Ehhhh Bukan-bukan... silap pulak... hehehe Petang tadi ada tuisyen... rasa macam tak cuti je sebab kelas tambahan ade, tuisyen ade cuma tak sekolah je.... hehehe Pastu  macam biasa la saye dengan Nadia a.k.a Si Comel pergi la tuisyen....

Tumblr_mk8bu2n7t11r7e6xbo1_500_large

Tadi masa Math tadi kami buat latihan tajuk Time/Masa... Kami pon buat la...Pastu saye tengok la kertas soalan Nadia... bukan nak tiru ye jangan salah faham  saye nak tengok die buat soalan nombor berapa... pastu saye tengok jawapan die... pastu saye tengok pulak jawapan saye... jawapan kami lain... pastu saye check la balik kot kot saye yang salah...saye tengok jawapan Nadia,die tersilap tulis tapi die x perasan la kot... saye pon bagitau la die... 

Saye : Wei Nadia,yang ni hang silap la...

Nadia : Mana Mana

Saye : Ni... (sambil tunjuk kat jawapan yang salah tu)

Nadia : Mana ada Hang la yang salah...

Saye : Cuba tengok betul-betul ni... (saye pon tunjuk la kat die ape yang die salah tu)

Tumblr_mj7c6wrea21rj1as5o1_500_large

Pastu baru die tau yang die salah... pastu die cakap " hang diam,hang diam" Saye gelak la kat die... Tu la, bila orang tunjuk tak nak tengok betul2, pastu malu sendiri... hahaha  masa die cakap" hang diam, hang diam" tu die pon dok tengah gelak sebab die yang salah pastu cakap orang yang salah... 

Pastu ade lagi soalan lain yang die tersilap.... Bulan September die buat bulan Ogos....  masa ni kami belajar pasal 'duration/tempoh' kami kena cari tempoh masa dalam tahun.bulan dan hari... Nadia tersilap tulis bulan... Orang tulis bulan lain, die tulis bulan lain... Nadia, Nadia... hehehe

Kat bawah ni gambar Nadia :



Comel kan hehe...  Ni link blog die : http://adminisluckyly.blogspot.com

Okeylah, tu je untuk kali ni...  Entry ni x la lawak sangat sebab saye x tau macam mana nak reka ayat....  Tapi bagi saya dengan Nadia lawak la.... hehehe  Babai 
Sekian, wassalam 


6 comments :

  1. Haha, kisah awak buat abang teringat time zaman sekolah dulu. Dulu time darjah 6 abang ketua darjah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, seronok ke jadi ketua darjah? :)

      Delete
  2. hehe, kelakar laa entry nii,
    macam2 laa nadia tuu >_<

    ReplyDelete
  3. memang pon... tapi seronok kawan dengan die... :D

    ReplyDelete
  4. Good Luck for UPSR !

    http://alienfromthepluto.blogspot.com/

    ReplyDelete

Leave your comment here :)
No harsh/bad words ;)