Saturday, 4 January 2014

Hari yang Memenatkan...

Assalamualaikum...

I'm tired...
Tadi pegi sekolah,ada orientasi... start pukul 7:30 sampai 5:30... memang penat lah... tapi best jugak :) mula2 ada taklimat disiplin oleh cikgu disiplin... diorang bagi satu kertas kosong untuk catat benda2 penting masa taklimat tu... semua kena catat.... habis taklimat tu kena duduk dalam kumpulan... saya kumpulan 1... diorang suruh buat bendera kumpulan... cantik jugak bendera kami,hahaa... ada sorang ahli kumpulan saya ni dia pandai khat dan tulisan berangkai... cantik tulisan dia... hehee...

Kami dapat satu barang amanah... kena jaga betul2 macam nyawa sendiri... habis minggu orientasi nanti diorang nak tengok ada lagi ke tak barang amanah tu... barang amanah tu ialah biji benih kacang hijau dalam satu cawan plastik... ada 13 biji semuanya... kena jaga,kalau hilang kena denda... biji benih tu nanti mesti kena tumbuh jadi pokok taugeh... kalau tak jadi,kiranya kita tak amanah la...

ni la pokok taugehnya,hehe... gambar dari google...
Pastu kami solat zuhur... habis solat zuhur,berkumpul balik dalam dewan... kami main permainan Min Aina Ila Aina dengan Explorace... memang penat lah... nak pegi dari satu tempat ke tempat yang lain... nak selesaikan mission... diorang bagi klu... tadi hujan... ada yang baju kotor kena tepung dengan air... nasib saya tak kena... dahla tudung warna putih... huhuu~

Pastu,berkumpul dalam dewann... diorang cakap2 sikit pastu boleh balik... hehee.... dahaga sangat tadi... naik turun tangga lah,silap tempatlah... nasib bawak air... hehe... okey, tu je! :DD

Sekian,assalamualaikum...

38 comments :

  1. Bestnya orientasi korang. Akak dulu takde pun aktiviti yg macamtu, dengar taklimat je. Haihh bosannya

    ReplyDelete
  2. Akak jaga biji benih tu waktu darjah 1, 10 tahun yang lalu.. haha.. :DD

    ReplyDelete
  3. akak lak bukan jaga taugeh, kena jga telur. balut dengan tisu hehehhe lagi susah

    ReplyDelete
  4. Wah, interesting tu orientasi sekolah fatanah. Kak punya orientasi dulu pun macam kak mazni. Kena dengar taklimat saja... >.<

    ReplyDelete
  5. 1st time dgr jaga biji benih..akak dulu ke jaga biskut cream cracker sorg sekeping..huhu teringat zaman skolah

    ReplyDelete
  6. @Kin Naz fuhh... yg tu lagi susah... dahla telur senang pecah,huhuu... pastu macam mana? akak berjaya tak? hehehe... ;)

    ReplyDelete
  7. @Niena Reen hehe,menarik jugak sebab tak terperap dalam dewan jee,hekhek...

    ReplyDelete
  8. alahai pokok togeh~
    teringat bila sk dulu.
    tak habis2 duk buat pokok tu hahahhah

    ReplyDelete
  9. amboi dasyat sungguh. btw, akak punya pokok taugeh dlu slalu xjadi. tetiba ada ulat. sobsob. so peliharalah taugeh elok2

    ReplyDelete
  10. Selamat menempuh alam persekolahan sesi 2014.. semoga dipermudahkan pembelajaran & segalanya.. aamiin.. All the best Fatanah.. :)

    ReplyDelete
  11. bestnyer orientasi macam tu..rindu pula pada zaman sekolah.. :(

    ReplyDelete
  12. Best betul orientasi kat situ .. Memang agak penat lah kan .. tapi comfirm best

    ReplyDelete
  13. Dulu last buat orientasi masa form 6..tringat zaman sekolah2 dulu..mmg best..slmt berorientasi ye dik..smoga hepi sllu :)

    ReplyDelete
  14. orientasi mmg penat.. semua atas jadual nak kene ikut.. kuatkan semangat yer.. chaiyok2..

    ReplyDelete
  15. kalau zaman cik akak dulu...selalu minggu orientasi dia orang bagi telur satu bijik...kalau masak tak pe gak...nie telur tak masak..aktiviti semua lasak2 ke....telur tu pula..umpama nyawa...kemana-mana perlu bawak...kalau pecah...kena bawa batu bata lah jawabnya..huhu

    ReplyDelete
  16. bestnya...teringat zaman sekolah akk bila baca entri ni!! :)

    ReplyDelete
  17. huhu.. time teman dulu minggu orientasi kena gi dapatkan semua tandatangan senior.. nyampahh... kena bulik..

    ReplyDelete
  18. @Akeyla Azmihahaa... tu la.. sek rendah dulu selalu dok buat eksperimen iji kacang hijau tu haa... hahaha :DD

    ReplyDelete
  19. @Aisyah azizon ahahaa,memang dahsyat akak... xD saya punya jadi tapi lelama tu rasa malas pulokk nak jaga,ngee~ :D

    ReplyDelete
  20. @Afiqah Adzan yeahh! penat tu memang la kan,hehehee... :DD

    ReplyDelete
  21. @Nao Mei fuhh! kalau macam tu lagi susah nak jaga... telur senang pecah,hmm...

    ReplyDelete
  22. @tenku butang yang tandatangan senior tu budak asrama je,hehee... budak berulang tak payah ;D

    ReplyDelete
  23. @Yumida Huda ehehe,tu bukan taugeh saya la... ngee :DD

    ReplyDelete

Leave your comment here :)
No harsh/bad words ;)