Friday, 20 September 2013

Perlawanan Bola Jaring

Assalamualaikum

Untitled
comelnya!
Semalam ada perlawanan bola jaring kat sekolah saya,untuk tahun 6 je la. bola sepak pon ada jugak... kelas saya masuk la perlawanan ni... yeayu! bola sepak kelas saya menang! bangga rasa hati ini! haha.... terbaek lah! kelas 6 Jati naib johan bola sepak... okey la tu... nama pasukan bola sepak kelas saya Hora Hora FC... hihi,memang hora hora betul lah hampa,hehe...

Bola jaring pulak... korang rasa sape menang? hehe... johan bola jaring ialahhhhh
-
-
-
-
-
-
bawah lagi,walaupun saya rasa korang dah tau sape yang menang,hehe
-
-
-
-
-
-
-

6 Cengal! yeayu! kelas saya menang,dan memang bangga la sebab saya pon ada menyumbang jugak dalam perlawanan semalam... tapi saya bukan GA atau GS, saya jadi WA... memang dulu pon saya WA,athirah jadi Center... kena lari banyak la center ni,hehe... athirah memang okey je bab lari ni,keh3... kan athirah? Nadia jadi GA,bagus nadia! dia pandai shoot wooo!WA pon kena banyak lari jugak,lenguh habez kaki saya ni,huhu...tapi,takpe sebab menang! berbaloi la walaupun kaki sakit dan lenguh...walupun saya WA,tapi besar jugak jasa saya tau(cit!) Cer korang fikir,kalau WA dan center takde, bola tu sampai tak kat GA dan GS? mesti tak kan? haa,tu lah setiap posisi dalam bola jaring ni ada jasa2 dia,hehe... GA dengan GS pon besar jugak jasanya,shoot bola,kalau tak tak menang la kan? jadi kami semua ni kenalah bekerjasama kalau nak menang... bak kata Wonderpets, apa yang penting? KERJASAMA!!! kan kan kan? hehe

Pikachu | Tumblr
memang happy muka kami macam kat atas ni,hehe... setelah berpenat lelah main sungguh2 akhirnya diumumkan sebagai JOHAN! hoorey! ^^
Bola jaring ada 7 orang pemain.... C(center), WA(wing attack), WD(wing defend), GS(goal shooter), GK(goal keeper),GA(goal attack) dan GD(goal defend)... saya lebih suka ambik dan baling bola kat orang berbanding jadi defend.... defend kena halang bola... tapi jadi defend best jugak,saya pernah jadi... jadi WD dulu... sebab tak perlu ambik bola,kena halang je dan tak banyak lari sangat,hehehe... tapi kalau WA tu lincah,memang penat berlari la WD tu,hohoho 

Cuma ada satu yang saya tak berapa puas hati... Diorang cakap saya sengaja buat2 nak jatuh sedangkan memang saya macam tu...pastu diorang kata saya sengaja tunggu lama2 supaya ramai orang datang pastu baru baling... ada pulak macam tu? haishhh,geram betoii... orang penat dok lari sana sini,boleh pulak senang2 je cakap macam tu... saya pon tak tau la,mungkin diorang ingat saya ni macam tu...tapi sebenarnya tak... saya ni tak tau la kenapa semalam badan tak stabil pulak masa main bola jaring,kira nak terjatuh je...  lagi satu,saya bukannya saja2 tunggu lama2... gerak kaki kena jaga tau! jangan bila terjatuh tu,bangun sampai kaki tergerak sana sini... buat penat je jatuh,hehe... bola kena bagi kat pihak lawan...kan ke rugi namanya tu? jadi bangun pon kena elok2 jangan sampai kaki tergerak walaupun sikit...satu kaki je boleh gerak satu lagi memang kena gam atau paku kat atas tanah tu...bola jaring peraturan dia memang banyak berbanding bola baling... 

Seperti yang saya tulis di entri sebelum2 ni,sekolah saya ada buat beberapa pertandingan contohnya catur,congkak,dam dan bola jaring... hehe... saya dah pakat dengan kengkawan saya nak masuk congkak dan bola jaring... cuma kalau boleh saya nak masuk catur jugak...kot2 la ada rezeki,mana tau kan? saya reti main catur ni,tapi tak berapa hebat dan mahir sangat... catur ni permainan minda,memang kena fikir banyak... pertandingan ni pon terbuka jugak untuk tahun 4 dan tahun 5...bukan tahun 6 je yang boleh masuk... hihi

Ops! lupa pulak nak cerita... semalam kami dapat hadiah sebab jadi johan...memang dua2 perlawanan ni(bola sepak dengan bola jaring), 6 Cengal johan... hehe,bangga ni! hok aloh... naib johan perlawanan bola jaring 6 Meranti,6 Jati tempat ketiga...  dapat hamper! tadi kat sekolah baru agih-agihkan,semalam tak sempat... tadi kami berkelah lah kat sekolah makan hamper tu...eh,bukan makan hamper,makan makanan yang ada kat hamper tu... tapi tak macam berkelah pon,haha

Rugi gila saya tak bawak camera semalam,dahla bola jaring kelas saya semua pakai aju rasmi kelas kami yang warna oren tu...huhu dah cantik dah tu.... boleh letak tajuk 'Pasukan Bola Jaring 6 Cengal' dah tu... hmm,camera pulak tak bawak.... hmm,takpelah... eh,dah panjang berjela-jela pulak entry saya kali ni... mesti korang letih baca kan? okeylah,boboi!

Sekian,wassalam

6 comments :

  1. bola jaring best !! dulu sis pon jadi wa jugak . . penat belari haa . . habis game tido . . bangun esok pagi haa amik sakit bdn smua . . hehe :p

    ReplyDelete
  2. Aaaaaa akak suka sangat main bola jaring!! Akak jadi GA dulu. Tak boleh berlari banyak sangat. Tapi kadang2 waktu fokus sangat kat bola tu, dengan bawah terik matahari hangat dengan tudung cecah pinggang tu, muka pun dah macam minyak masak. Hahahaha xD

    ReplyDelete
  3. sis kathy : hehe,mestilah seronok... johan! hahaha :)

    ReplyDelete
  4. kak murni :wah,kita sama la! hehe tu la,wa memang kena banyak lari jugak kan? hihi...lepas main tu,memang lenguh kaki semua,huhu

    ReplyDelete
  5. kak irdina : saya pon suka jugak!hehe :D wah,akak pandai shoot la... wuhuu! :) penat jugak jadi GA kan? huhu... tu lah,muka dah macam minyak masak dah,haha... sunburn habess! :)

    ReplyDelete

Leave your comment here :)
No harsh/bad words ;)