Thursday, 28 November 2013

Helmet Kesayangan Masa Kecik2 Dulu

Assalamualaikum...

Hamboih,tajukk,hehe... kan saya ada tulis entry pasal kemas bilik bacaan tu kan? masa kemas2 tu, terjumpa lah helmet saya masa kecik2 dulu,hehe...tengok,dalam bilik bacaan pon ada helmet?o.O saya ingat lagi dulu2 abah selalu bawak saya dengan kakak saya ronda2 naik motor,hehe...best best! :D

Kakak saya pun ada helmet,tapi helmet dia dah jatuh dalam longkang,hakhak :p saya yang bagi jatuh, heheh... masa tu,saya dengan kakak saya tukar helmet..dia pakai helmet saya,saya pakai helmet dia... pastu, kami ikut abah pegi ronda2 macam biasa... saya duduk dalam bakul depan motor tu,kakak saya duduk kat belakang... masa ronda2 tu,angin kuat...pastu,helmet yang saya pakai tu macam nak terkeluar dari kepala.. saya tahan helmet tu dari terkeluar...unfortunately*bajet omputih :p* helmet tu terkeluar jugak...pastu kami carik la helmet tu...tiba2 nampak helmet tu ada dalam longkang besar kat tepi jalan tu...dalam longkang tu penuh dengan air longkang dan lumpur,busukk...ehehe :p helmet tu dah pun disaluti dengan air longkang dan lumpur,takkan nak ambik kan,hehe...

Balik rumah tu,saya kena marah dengan kakak saya... bukan kena marah teruk pun,kakak saya pun masa tu kecik lagi,haha :p begitulah kisahnya,hakhak :p bawah ni gambar helmet kesayangan saya tu,hehe... tangkap gambar buat kenangan... :p

comel tak saya?:p


Sekian,assalamualaikum..



24 comments :

  1. Hoho..comey bgt ni..akak dulu pun pnh mengalami kejadian helmet terbng ni.hehehe

    ReplyDelete
  2. @adrianna syaz hehe...bila teringat balik,lawak la pulak... haha :D

    ReplyDelete
  3. Hahaha. Comel kot. Terbayang masa fatanah kecik pakai helmet ni. Aww, cute cute cute. Hahaha.

    ReplyDelete
  4. pos sini la. sekali dgn durian :D

    ReplyDelete
  5. alahai comelnya helmet. akak punya pun warna kuning tpi corak kosong je. tkde mata dgn hidung pun. hehehe

    ReplyDelete
  6. @Mazni Munawar hehe.. :) akak tambah la mata dgn hidung kat helmet tu,hehe :P

    ReplyDelete
  7. @Nur Shazleen helmet masa kecik2 dulu,akak..hehe :) besar2 mana boleh pakai helmet macam tu kan? kena gelak je nanti,haha :D

    ReplyDelete
  8. try upload pic adik pakai helmet ni.. hehhe

    ReplyDelete
  9. mmg akak plan nak gelak nnti hahaha :P

    ReplyDelete
  10. Comelnya hehee.. kena simpan elok2 tu.. bnyk kenangan & nostalgia kan.. :)

    ReplyDelete
  11. @Aefa Aerisya amboih,jahat ye,haha :p kalau pakai masa kecik2 bolehla kot,hehe...

    ReplyDelete

Leave your comment here :)
No harsh/bad words ;)