Monday, 12 August 2013

Wee~

Assalamualaikum

Apa khabaq? hehehe... :) harap2 semuanya sihat la ye... masa darjah 5 dulu,ada jualan yang cikgu kemahiran hidup saya buat... jadi,saya dengan kawan2 darjah 5 yang lain la yang ditugaskan nak berjual-jualan ni,hehe... kawan satu kelas saya la kiranya ni,hihi... saya jual ni dengan kawan group saya...cikgu suruh ikut group yang telah dibuat... group saya 4 orang...saya, Nadia,Farisha dengan Fazlin... nadia dengan farisha jual penanda buku... diorang taip guna laptop pastu laminate... fazlin pulak jual keronsang bunga,dia buat sendiri..cantik! kreatiflah dia...hehe  Saya jual tali,bukan tali rafia eh...tali... saya panggil benda alah tu tali...hehehe :) saya buat sendiri... saya cuma tau buat dua bentuk je.... bentuk usus dengan lipan.... hehe,tu nama yang saya bagi untuk bentuk2 tali tu... ada banyak lagi bentuk,bentuk bulat pon ada...tapi saya tak reti buat yang tu,huhu... nanti saya nak belajar dengan sesiapa yang reti buat la,heee... kawan kat sekolah saya ada sorang yang reti buat,nanti saya belajar kat dia.... lagi satu,nama yang kat batang aiskrim tu pon saya tak reti jugak,huhu.... kakak saya reti la dulu,tapi dia dah lupa....alaa,tak sempat nak belajar daripada dia... tali ni   panjang jugak la,satu seposen je... nak buat tali ni kena guna dua,bukan satu... kira sepasang la...ikut la kita nak warna apa...warna pink dengan purple ke oren dengan kuning ke atau warna lain yang kita suka...

Tali ni boleh bubuh kat macam2 benda.. beg,dompet,kunci,bekas pensel dan lain2 benda yang berzip.... kunci kat rumah saya ni semuanya saya bubuh tali ni...tapi warna lain2,nak bezakan semua kunci tu... contohnya kunci rumah saya ada 2,satu mak saya punya satu lagi ayah  saya punya... yang mak saya punya tu saya bubuh tali warna oren + kuning,yang ayah saya pulak saya bubuh warna biru terang + biru muda... hehe... kalau warna tali tu dah pudar dan dah buruk,saya tukar la dengan tali baru... tapi,tali ni tahan lama jugak la... takdela kejap2 kena tukar pulak...jenuh la macam tu..hehe :D okeylah,kat bawah ni saya letak gambar2 tali yang saya buat sendiri... warna2 tali ni semuanya kontra,hehe... saya memang suka gabungan warna yang pelik2 ni,hehe :D






ni bentuk usus...bentuk dia macam usus kan? hehe :)










ni bentuk lipan tu,hehe :)

Sekian,wassalam...

16 comments :

  1. ohsem! akak dulu suka gak buat benda2 cenggini.. HIHI

    ReplyDelete
  2. wah akak pun pandai gak buat tali mcm adik tu ^_^

    ReplyDelete
  3. kak ima : thanks! sekarang akak dah besar,mana nak sempat buat benda alah ni kan? hehe :) saya pon baru buat sikit je... :D

    ReplyDelete
  4. farhana comel : hehe,terima kasih farhana! :)

    ReplyDelete
  5. kak yaya : wah,mesti akak pandai buat bentuk2 lain lagi kan? hehe... mesti cantik... :D

    ReplyDelete
  6. Cntik,bole bt business on9 ni laku juga,

    ReplyDelete
  7. hehehe,terima kasih! tak terfikir lagi nak jual online ni,hehe :D

    ReplyDelete
  8. Jual online? Boleh jd bill gates hehe

    ReplyDelete
  9. sis kathy : boleh je... tapi macam mana nak bagi?

    ReplyDelete
  10. tahun lepas ramai classmate akak buat tali ni . cantik sangat tapi akak tak reti nak buat . Tengok je diorang buat . Huhuu ..

    #kreatif la adik buat ! orang tertentu je boleh buat bnde ni tauu . Cuma jangan leka buat waktu tengah study dalam kelas ye . Nak satu nak satu ! Heheheee :D

    p/s : akak pun suka warna kontra ! :D

    ReplyDelete
  11. kak irdina : mesti cantik kan diorang buat? hehehe :)

    # saya takdela sekreatif akak,hehehe :D saya tak buat tali ni kat kelas,buat kat rumah je,tu pon kalau rajin la,hahaha :D....nak satu? boleh je... sebenarnya saya memang nak bagi pon kat blogger2 yang baik dengan saya macam akak ni,hehe... tapi saya tak tau macam mana nak bagi,ada idea??? kalau nak pos laju saya tak tau alamat rumah...huhu

    p/s : wee! kita geng la akak...hehehe... :) citarasa saya boleh dikatakan pelik la jugak,hahaha :D

    ReplyDelete

Leave your comment here :)
No harsh/bad words ;)